Size Özel İndirim.

Peynircim’den yapacağınız 50 ₺ ve üzeri siparişlerinizde Kargo Ücretsiz.

Support Line Icon
Destek Hattı
0850 346 16 61
2
İndirimli Ürünler
Ücretsiz Kargo
Hızlı Gönderim
Aynı Gün Gönderim
İndirimli Ürünler
Ücretsiz Kargo
Hızlı Gönderim
Aynı Gün Gönderim
Filtreler:
Marka Adı
4 ve 4+ puanlı ürünler
250 - 500 ₺

Sucuk


Sucuk

Sucuk; pizzalardan kahvaltıya kadar pek çok yemekte kullanılan son derece lezzetli bir gıdadır. Ancak hazır sucukların içeriğinin sağlıklı olmaması nedeni ile bireylere sucuğa karşı bir önyargı bulunur. Peynircim olarak kasap sucuğu formatında en lezzetli ve sağlıklı kangal sucukları sizlere sunuyoruz. 

Fermente sucuk, kıyma haline getirilen küçükbaş ya da büyükbaş hayvan etlerinin ve hayvan yağlarının içerisine baharat eklenerek doğal hayvan bağırsağı içerisine ya da yapay bir kılıf içerisine geçirilen ve belirli koşullarda belirli bir süre zarfında olgunlaştırılan işleme verilen isimdir. Fermentasyon sürecinde kurutma işlemi sırasında meydana gelen nem değerinin %40’ın altında olması gerekir. Bu sayede kesit yüzey mozaik görünümlü bir et yani sucuk meydana gelir. Bu açıklama baz alınarak fermente sucuğun uzun süreli bir bekleme yani olgunlaşma süresinin olduğundan bahsedebiliriz. Bu da bir başka sucuk hazırlama türü olan ısıl işleme göre fermente sucuğun çok daha sağlıklı bir yapıya sahip olmasını sağlamaktadır. Bu nedenle pek çok kişi ısıl işlem gören sucukların yerine fermente sucukları tercih etmektedir. Siz de kaliteli ve lezzetli sucuklar tüketmek istiyorsanız fermente sucukları tercih edebilirsiniz.

Sucuğun Faydaları

Pek çok kişi sucuğun insan vücuduna pek faydasının olmadığını düşünür. Hatta ısıl işlem gören sucukların tüketilmesi kişiler için son derece zararlıdır. Bu kapsamda ısıl işlem gören sucukların herhangi bir yararının olmadığı doğrudur. Hatta bu sucuklar çeşitli sağlık problemlerine neden olabilmektedir. Isıl işlem görmeden üretilen sucukların çeşitli faydaları vardır. Söz konusu faydalar aşağıdaki gibidir. 

Protein

Sucuk, porsiyon başına birkaç gram tam protein içerir ve her biri diyetinizde ihtiyacınız olan dokuz amino asidin tamamını sağlar. Vücudunuz, yağsız kas kütlesi ve hormon dengesini korumak, beyin fonksiyonuna yardımcı olmak ve diğer dokularınızı sağlıklı ve işlevsel tutmak için protein kullanır. Bireyler vücut ağırlığının kilogramı başına yaklaşık 0.4 gram proteine ​​ihtiyaç duyar. Bu, ortalama 150 kiloluk bir birey için günlük 60 gram protein anlamına gelir. 3 onsluk sucuk porsiyonu 29 gram protein içerirken, sucuk porsiyon başına 13 gram sunar.

B12 Vitamini

Sucuk, sağlıklı kırmızı kan hücreleri için önemli bir besin olan B-12 vitamini sağlar. B-12 Vitamini, kanınızın oksijen taşımak için ihtiyaç duyduğu protein olan hemoglobin yapmanıza olanak sağlar. Yeterince B-12 tüketmek aynı zamanda yağları ve proteini metabolize etmenize yardımcı olur, beyin fonksiyonlarında rol oynar ve sizi B-12 vitamini eksikliğinden kaynaklanabilecek sinir hasarından korur. Diyet Takviyeleri Ofisine göre, 3 onsluk bir pastırma porsiyonu 1 mikrogram B-12 vitamini sağlar. Günlük önerilen alımınızın %42’si sucuk tarafından karşılanır. Sucuk, porsiyon başına biraz daha az B-12 - 0.8 mikrogram veya günlük önerilen alım miktarınızın yüzde 33'ünü içerir.

Demir

Sucuk, hemoglobin üretimi için önemli bir mineral olan demir içerir. Her hemoglobin proteini dört demir atomu içerir ve diyetinizde yeterince demir tüketmek, kırmızı kan hücresi işlevini desteklemek için yeterli hemoglobin yapmanıza yardımcı olur. Demir ayrıca kaslarınızın oksijeni depolamak için kullandığı bir protein olan miyoglobinin bir bileşenini oluşturur. 3 onsluk bir sucuk porsiyonu 0.8 miligram demir sağlarken, eşdeğer bir sucuk porsiyonu 1.1 miligram sağlar. Her iki yiyecek de önerilen günlük demir alımına ulaşmanıza yardımcı oluyor.

Önlemler ve Daha Sağlıklı Seçenekler

Faydalı besin içeriklerine rağmen, sucuk alımınızı sınırlandırmalısınız. Sucuk kan kolesterol seviyenizi yükselten bir tür yağ olan doymuş yağ içerir. Aynı zamanda bol miktarda sodyum içerirler - 3 onsluk bir sucuk porsiyonu sodyum alımınızı 1,461 miligram artırır. Sodyum içeriği yüksek yiyecekler tüketmek kan basıncınızı artırır ve halihazırda hipertansiyon veya kalp hastalığı riski altındaysanız bir tehdit oluşturur. Mümkün olduğunda az yağlı ve düşük sodyumlu sucukları tercih edin.

En Lezzetli ve Sağlıklı Sucuklar

Siz de hem sucuğun lezzetinden hem de faydalarından yararlanmak için Peynircim’de yer alan birbirinden lezzetli sucukları tüketebilirsiniz.  

 

Sırala
FİLTRELE
FİLTRELE
Kategori
FİLTRELE
Üretici Markaya Göre
FİLTRELE
Ürü Puanı

Aramaya başlamak için en az 2 karakter yazmalısınız

Geçmiş Aramalar
Kategoriler
Ürün Favorilere Eklendi.
Anasayfa Kategoriler Sepetim
Hesabım